Ko srce spregovori, naj pamet molči. Čustva ne moremo pomiriti  v jeziku razuma,  ampak le v jeziku telesa.

Ko nas preplavijo občutki

Poti do notranjega miru in sreče

Čustva govorijo jezik telesa

 

Včasih nas  občutki preplavi tako, da vemo, da niso od tu in sedaj (od sedanjih dogodkov) ampak od tam in nekje (iz naše preteklosti, ko smo doživeli kaj kar nas je prizadelo in so ti občutki ostali v nas še živi).

Takrat potrebujemo nekaj, kar nam pomaga pustiti te občutke, predelati preteklo bolečino enkrat za vselej. Jaz uporabljam tapkanje (tehnike EFT).

Čustva doživljamo s telesom: na jetra mi gre, na živce mi greš, polulala se bom od strahu, srce mi bo počilo itd. Čustva so nam mnogo bolj dostopna preko telesa kot preko razuma, saj z razumom lahko razumemo, kaj čutimo in zakaj, ne moremo pa preplavljenosti z občutki povsem pomiriti (ali preprečiti). To lahko naredimo edinole preko telesa ali včasih tudi nove izkušnje.

Zato so tehnike, ki delujejo na naše občutke preko telesa, telesnih energij mnogo bolj učinkovite od pogovornih psihoterapij. Psihoterapevt “zdravi” z odnosom, kar pa je dolgotrajen in počasen proces (tudi kdaj neuspešen, če se terapevt z vami zaplete v lastne vzorce) in zagotovo neuspešen, če terapevt uporablja le pogovor. Z energijskimi tehnikami ali s preprostim gibanjem pa lahko vplivamo na svoje občutke mnogo hitreje … in tudi ceneje :).

Otroci ne potrebujejo, da smo kot starši popolni, potrebujejo pa, da smo srečni.

Nihče nam ne more dati tega, kar si lahko damo edinole sami.

Kaj je tapkanje ali tehnika EFT?

 

Ko se zgodi boleča izkušnja, se v telesu sproži ena izmed treh možnih vrst reakcije: beg, boj ali »zamrzni«. Ta zadnji odziv nam omogoči »preživeti« stresno situacijo, travmo, bolečo izkušnjo s čim manj hipnimi posledicami, toda v telesu ostane zapis ogrožujoče situacije. In od sedaj naprej vsaka podobna in še tako navidez nedolžna nadležna situacija v vas sproži podoben čustven in telesni odziv kot ta boleča izkušnja.

Metoda EFT ali tehnike doseganja čustvene svobode (Emotional Freedom Techniques) je ena izmed energetskih-telesnih pristopov k spoprijemanju s čustvenimi težavami.

Začetnik metode je američan Gary Craig, inženir, ki je tehniko razvil leta 1996. Od tedaj se je razširila po vsem svetu, tudi v Slovenijo, kjer za širjenje metode skrbi nekaj učiteljev, med njimi tudi Pika Rajner, pri kateri sem sama opravila tečaje I. in II. stopnje.

V svojem pristopu EFT združuje modrosti vzhoda (12 meridianov) in zahoda (nepredelana čustva se zapišejo v našem telesu in vplivajo na zdravje). Medtem ko tapkamo po končnih točkah 12 meridianov, mislimo na naš problem, na naša negativna čustva in tako dosežemo čustveno razbremenitev in telesno zdravje.

Kar je posebej pomembno je to, da EFT pomaga olajšati tudi fizične simptome in celo ozdraviti nekatere kronične bolezni, ki jih klasična medicina ne zna pozdraviti. Poleg čustvene svobode boste z njo dosegli spotoma tudi ozdravitev mnogih telesnih simptomov: alergij, glavobolov, kroničnih težav, bolečin v želodcu, hrbtenici…

Kako vam lahko EFT pomaga

  • Tapkanje pomaga, da začutimo, kaj čutimo

  • Pomaga, da si občutke dovolimo čutiti in se jih ne prestrašimo

  • pomaga nam občutke pomiriti

  • pomaga nam predelati boleče izkušnje iz preteklosti in jih pustiti za seboj
  • povrhu vsega pa deluje tudi na fizične simptome, predvsem tiste, ki so čustvenega izvora (glavobol, bolečina v želodcu, hrbtenici, alergije itd.)

Tapkanje in vzgoja otrok

  • Tapkanje nam staršem pomaga predelati lastne občutke povezane z vzgojo otrok
  • S tapkanjem ene točke, si sredi “nevihte” lahko pomagamo ostati najboljša različica sebe, tudi ko je otrok najslabša
  • S tapkanjem pomagamo otroku premagati strah (zobozdravnik, šola itd.)

Kako tapkamo

  • S svojimi besedami opišite svoj problem (občutek)
  • Ocenite kako močan je ta občutek od 0-10 (10 je najmočneje).
  • Začnite na karate točki: Čeprav (moj problem) … se imam rada in vem, da se trudim po svojih najboljših močeh. To ponovite 3x.
  • Nadaljujte zaporedje po točkam in pri tem govorite, kaj čutite (moj problem)
  • Ko končate zopet ocenite občutek.

  • Če čutite kak telesni simptom, bolečino, ima to prednost

Moje srečanje s tapkanjem

Naj vam najprej povem, kako sem srečala tapkanje in kako je tapkanje vplivalo na moje življenje in delo. Po prvih letih materinstva, ki so bila res stresna (čeprav tudi zelo lepa), sem iskala informacije in znanja o vzgoji, ki so spremenila moj pogled na vzgojo in naše družinsko življenje iz kaosa in stresa v znosno in na trenutke prav prijetno izkušnjo. Toda vedela sem, da je življenje lahko še mnogo več. Še vedno so me preplavili občutki, ki jih nisem razumela, niti se znala z njimi soočiti drugače, kot da sem se jih sramovala in jih skušala utišati. Pa vem, da to ne deluje. Soočala sem se s tem, da potrebujem psihoterapijo (kljub večletnemu intenzivnemu delu na sebi v času študija psihoterapije), da predelam dogodke mojega otroštva, ki jih je materinstvo v meni zdramilo.

In tako sem si poiskala terapevta, ki je bil zelo sočuten in mi je pomagal začutiti bolečino, ki je bila v meni … toda v sebi sem razmišljala: potrebovala bom več let, da bom s psihoterapijo predelala vse, kar je v meni. Otroci bodo prej odrasli. Potrebujem nekaj bolj učinkovitega in predvsem hitrejšega. In tako sem se podala na iskanje alternativnih oblik spoprijemanja z občutki in našla tapkanje.

Tapkanje je meni osebno pomagalo, da sem si dovolila čutiti kar čutim, da sem občutke razumela, predvsem pa nisem ostajala preplavljena z njimi, ampak so šla tako kot so prišla mnogo mnogo hitreje. Izkušnja tapkanja in kasneje tudi energijske medicine (Donne Eden) me je tako navdušila, da sem kasneje, ko sem odprla svojo psihoterapevtsko svetovalnico s svojimi klienti predvsem tapkala. Znanje psihoterapije mi pomaga postaviti okvirje in razumeti, kako je v nas vse med seboj prepleteno. Moje orodje za soočanje z občutki, njihovo razumevanje in predelovanje, pa je postalo tapkanje.

Danes redko tapkam sama. Tapkanje mi je pomagalo vzpostaviti zdrav odnos do občutkov. Za delo z občutki uporabljam Karlina vprašanja. Mi pa tapkanje še vedno pomaga, kadar me občutki tako močno preplavijo, da se v njih počutim izgubljena. Če se boste name obrnili po pomoč, vam bom zagotovo ponudila tapkanje.